artykuł nr 1

Informacja w sprawie poszukiwania dysponentów autorskich praw majątkowych.

Informacja w sprawie poszukiwania dysponentów autorskich praw majątkowych do:

  1. Okładka autorstwa Roberta Lisovsky’ego [il. 142. Robert Lisovsky. Cover design for publication Ukraïnske Mystetstvo: misiachnyk ukr. pliastyky (Ukrainian art: monthly periodical of Ukrainian plastic arts), no. 2 (November), Edited by Mykola Holubets. Lviv: Circle of Promoters of Ukrainian Art, 1926. Archive of Roman Yatsiv, Lviv] przedrukowana w publikacji autorstwa Myroslavy M. Mudrak, „Narbut/The Imaginative World of Heorhii Narbut and the Making of Ukrainian Brand”, Rodovid Press, Kyiv 2020, s. 127.
  2. Obraz autorstwa Ołeksy Hryszczenko [il. 70. Gritchenko, Alexis, „Still Life with an Agave”, 1915-1918, National Museum in Kyiv] przedrukowany w publikacji autorstwa Vity Susak, „Ukrainian Artists in Paris 1990-1939”, Rodovid Press, Kyiv 2010, s. 99.
  3. Obraz autorstwa Ołeksy Hryszczenko [il. 70. Gritchenko, Alexis, „In the Artist’s Atelier”, 1923, National Museum in Kyiv] przedrukowany w publikacji autorstwa Vity Susak, „Ukrainian Artists in Paris 1990-1939”, Rodovid Press, Kyiv 2010, s. 263.
  4. Obraz autorstwa Ołeksy Hryszczenko [il. 73. Gritchenko, Alexis, „Still Life”, 1940s, Musée de Grenoble] przedrukowany w publikacji autorstwa Vity Susak, „Ukrainian Artists in Paris 1990-1939”, Rodovid Press, Kyiv 2010, s. 266.
  5. Obraz autorstwa Ołeksy Hryszczenko „Turetskyi lialkovyi teatr”, 1920 przedrukowany w publikacji „Ukrayinski mystetski vystavky u Lvovi (1919-1939)” / „Ukrainian Art Exhibitions in Lviv (1919-1939), red. Roman Yatsiv, Lviv 2011, s. 206.
  6. Portret Bohdana Ihora Antonycza autorstwa Wołodymyra Łasowskiego, 1938-1939 przedrukowany w publikacji „Ukrayinski mystetski vystavky u Lvovi (1919-1939)” / „Ukrainian Art Exhibitions in Lviv (1919-1939), red. Roman Yatsiv, Lviv 2011, s. 264.
  7. Portret Nikifora autorstwa Romana Turyna z 1932 r. przedrukowany w publikacji „Roman Turyn (1900-1979). Pid yevropeiskym kapeliukhom: albom-monohrafiya”, uporyad. Hanna Hronska; vstup. st. Roman Yatsiv, Ukr. akademiya, Lviv 2018, s. 17.
  8. Fotografie Cerkwii pod wezwaniem św. Michała Archanioła w Kałuszu oraz polichromii autorstwa Pawła Kowżuna wykonane w 2002 roku i przedrukowane w publikacji „Pavlo Kovzhun. Tvorcha spadshchyna khudozhnyka: materialy, bibliohrafichnyy dovidnyk”, uporyadnyky: Ivan Melnyk, Roman Yatsiv, Lvivska Natsionalna Akademiya Mystetstv, Naukovo-doslidnyy sektor, Lviv 2010, s. 221-228.
  9. Fotografia rzeźby pt. „Holod" autorstwa Antina Pavlosya opublikowanej na stronie: https://photo-lviv.in.ua/antin-pavlos-uchen-mystetskoi-shkoly-oleksy-novakivskoho/ (dostęp 15.01.2024).
  10. Fotografia żołnierzy [Artist-soldiers of the Sixth Division of the Sich Riflemen with printers at the internment camp at Szczepiórno, Poland. Left to right: head of the Divisions’s Cultural Education Section, Lieutenant-Artist M. Bytyns’kyi; printer I. Lypovets’kyi; the editor of Ukraininan Surmach (Trumpeter), the Ukrainian magazine for the military, Lieutenant O. Kostiuchenko (seated); and others 1923] opublikowana w czasopiśmie literacko-naukowym Nasza Kultura (Warszawa 1935, księga 5), przedrukowana w publikacji autorstwa Myroslavy M. Mudrak „Beyond Borders. Modern Ukrainian Book Design 1914-1945”, Krytyka, Kyiv 2008, s. 15.
  11. Fotografia żołnierzy [V. Simovych (standing) conducting a general education course for interned soldiers. Rastatt (Germany) 1916-1918] opublikowana w czasopiśmie Słowo ukraińskie (1924), przedrukowana w publikacji autorstwa Myroslavy M. Mudrak „Beyond Borders. Modern Ukrainian Book Design 1914-1945”, Krytyka, Kyiv 2008, s. 21.
  12. Fotografia Pawło Kowżuna, Mykoły Butowicza i Roberta Lisowskiego z ok. 1920 roku przedrukowana w publikacji autorstwa Myroslavy M. Mudrak „Beyond Borders. Modern Ukrainian Book Design 1914-1945”, Krytyka, Kyiv 2008, s. 29.
  13. Fotografia artystów [Group of Ukrainian Artists in Paris in 1930. Shown in the picture are: (in the first row, left right) Oleksa Tretiakiv, Severyn Borachok; (second row) Mykhailo Andriienko-Nechytailo, Klyment Red’ko, Mykola Hlushchenko, Vasyl’ Yemets’, Vasyl Khmeliuk, Oleksandr Lahutenko, Mykola Krychevs’kyi, Oleksandr Savchenko-Bil’s’kyi, Roman Turyn; (last row on the left) Vasyl’ Perebeinis.] przedrukowana w publikacji autorstwa Myroslavy M. Mudrak „Beyond Borders. Modern Ukrainian Book Design 1914-1945”, Krytyka, Kyiv 2008, s. 31.
  14. Fotografia Romana Turyna pośród studentów Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, przedrukowana w publikacji „Roman Turyn (1900-1979). Pid yevropeiskym kapeliukhom: albom-monohrafiya”, uporyad. Hanna Hronska; vstup. st. Roman Yatsiv, Ukr. akademiya, Lviv 2018, s. 44-45.
  15. Fotografia artystów [Chleny HDUM Pavlo Kovzhun, Robert Lisovskyy, Mykola Butovych, Vasyl Kryzhanivskyy. Lviv, 1924.] przedrukowana w publikacji „Ukrayinski mystetski vystavky u Lvovi (1919-1939)” / „Ukrainian Art Exhibitions in Lviv (1919-1939), red. Roman Yatsiv, Lviv 2011, s. 27.
  16. Fotografia artystów [Pavlo Kovzhun, sered hrupy myttsiv, literatoriv ta dilovykh kil Lvova na ekspozytsiyi vystavky, Lviv, 1932.] przedrukowana w publikacji „Ukrayinski mystetski vystavky u Lvovi (1919-1939)” / „Ukrainian Art Exhibitions in Lviv (1919-1939), red. Roman Yatsiv, Lviv 2011, s. 64.
  17. Fotografia artystów [Petro Kholodnyy, Yuriy Mahalevskyy z asystentom pid chas roboty nad rozpysamy kaplytsi Svyatoho Dukha u Lvovi, 1920-ti rr.] przedrukowana w publikacji „Ukrayinski mystetski vystavky u Lvovi (1919-1939)” / „Ukrainian Art Exhibitions in Lviv (1919-1939), red. Roman Yatsiv, Lviv 2011, s. 132.
  18. Drzeworyt autorstwa Mykoły Butowicza z albumu Ukraińskie duchy przedrukowany w publikacji Romana Yatsiva „Mala khronolohiya mystetskykh podiy i pamyatnykh dat XX stolittya. Ukrayina — svit” / „A Short Chronology of Artistic Events and Memorable Dates in the 20th Century: Ukraine and the World”, Apriori Publishing House, Lviv 2021, s. 133.
  19. Drzeworyt autorstwa Mykoły Butowicza (ilustracja do opowiadania Wasyla Stefanyka) przedrukowany w publikacji Romana Yatsiva „Mala khronolohiya mystetskykh podiy i pamyatnykh dat XX stolittya. Ukrayina — svit” / „A Short Chronology of Artistic Events and Memorable Dates in the 20th Century: Ukraine and the World”, Apriori Publishing House, Lviv 2021, s. 175.
  20. Rysunek autorstwa Mykoły Butowicza z 1927 r. przedrukowany w publikacji Oleny Ripko “U poshukakh strachenoho mynuloho: Retrospektyva mystetskoyi kultury Lvova XX stolittya”, Kamenyar, Lviv 1996, ilustracja na stronie nienumerowanej.
  21. Obrazy Leopolda Lewickiego „Kobieta z dzieckiem, 1931-1932 i „Chaty nad Zbruczem, 1930-1934, obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie.
  22. Obrazy Leopolda Lewickiego „Duma o zjednoczeniu”, 1954 i „Koncert w Kołchozie”, 1960, obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego we Lwowie im. Andrzeja Szeptyckiego.
  23. Obrazy Nikifora Krynickiego, „Kompozycja z kalendarza” i „Połów w świetle księżyca”, obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.

 

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego informuje, że dołożył wszelkich starań w celu skontaktowania się z aktualnymi właścicielami praw autorskich majątkowych oraz pozyskania ich zgody na reprodukcję wyżej wymienionych ilustracji w przygotowywanej do wydania publikacji pod tytułem „Awangarda podkarpacka. Dziewięć reportaży historycznych (Łeś Kurbas, Pawło Kowżun, Bohdan Ihor Antonycz, Stowarzyszenia Artystyczne, Leopold Lewicki, Teatr malarzy Cricot, Henryk Wiciński, Tadeusz Kantor, Józef Chrobak)” autorstwa Małgorzaty Dziewulskiej. Równocześnie Instytut prosi o kontakt osoby, które dysponują wiedzą na temat podmiotów uprawnionych z tytułu praw autorskich do wyżej wskazanych utworów.

 

Kontakt:

DR KRYSTYNA MOGILNICKA
kierowniczka Działu Współpracy z Zagranicą
+48 698 517 579
kmogilnicka@instytut-teatralny.pl